2008年3月16日 星期日

1~5

1-5
1. dress up 盛裝打扮
dress 穿衣 / up 徹底
Jane dressed up for her date with John.
珍為了與約翰約會而盛裝打扮。

2. take in 縮小尺寸; 了解 ; 欺騙
I’ll have to take this skirt in at the waist-it’s too big.

我必須將這件裙子的腰圍改小,因為太大了。
That’s too much information for me to take in

one day! 資料太多了,我沒辦法一天之內全部搞懂!
Don’t be taken in by that sales representative!

別被那個推銷員給騙了!

3. stay up 熬夜
stay 保持 / up 直立的
I stayed up late last night.
我昨晚熬夜到很晚。

4. help yourself 自行取用
分..(食物) / 給.. 你自己
Please feel free to help yourself to coffee.

請自行取用咖啡。

5. a lost cause 毫無期望 ; 沒有用處
....lost 輸了的 / cause 訴訟
....I never lose weight; my dieting is a lost cause.
….我體重根本沒減輕,我進行節食一點用處也沒有。

0 意見:

張貼留言

歡迎留下你寶貴的意見,我會以最快的速度回覆~Paulina很樂意回答你對全民英檢的任何問題喔~