2008年3月21日 星期五

16~20

16-20

16. pick out 挑選
…..pick 挑 / out 出來
.....Could you help me pick out some new clothes?
.....請幫我挑選一些新的衣服好嗎?

17. be in 流行 / be out 過時
…..in 流行的 / out 過時的
.....Miniskirts are in at the moment, but long skirts
.....are out right now.
.....現在流行迷你裙,但長裙已不流行。

18.make room for 讓位;騰出空間
….make 製造 / room 空間 / for 給
….Mary made room for an old man on the train.
….瑪莉讓位給火車上一位老先生。

19. stay in 待在家
…stay 待 / in 在家
…My sister plans to stay in this weekend and read
....some good books.
…我姐姐這週末打算待在家裡讀些好書。

stay out待外面
…stay 待 / out 出去
…My parents won’t let me stay out late.
…我爸媽不會讓我在外頭待太晚。

20. try on 試穿
…..try 嘗試 / on 穿..衣在身上
.....You should try on that skirt before you buy it.
....妳在買那件裙子之前最好先試穿看看。

0 意見:

張貼留言

歡迎留下你寶貴的意見,我會以最快的速度回覆~Paulina很樂意回答你對全民英檢的任何問題喔~