2008年3月31日 星期一

36~40

36. get up 起床
....get 使…(處在..) / up 直立地
....I go to bed early and get up early, too.
....我睡得早也起得早。

37. see ...off 送行
....see / off 離開
....I saw my best friend off at the airport.
....我到機場替我的好朋友送行。

38. run into 不期而遇;撞上
.....The car ran into a tree.
.....這車子撞上了一棵樹。
.....I ran into my classmate while shopping
.....yesterday.
.....我昨天購物時,巧遇我同學。

.....bump into / come across / run across

39. make up 化妝 ; 補償
.....For the play, they made May up as an old lady.
.....在這齣戲裡,他們把梅化妝成一位老太太。

40. major in 主修 .
.….major 主修 / in 在..方面
.….My sister is majoring in English.
....我姐姐現在主修英文。

0 意見:

張貼留言

歡迎留下你寶貴的意見,我會以最快的速度回覆~Paulina很樂意回答你對全民英檢的任何問題喔~